6 Mayıs 2012 Pazar

Pierre Loti

Pierre Loti'deyim
Bir resmin içindeyim.
İnsanlar denizde dalgalar gibi
İnsanlar kıpır kıpır
Heyecanlar gibi

Pierre Loti'deyim 
Epey yükseklerdeyim
Gözümün alabildiği her yerde camiler
Bir duanın içinde gibiyim.

Pierre Loti'deyim 
Gölgede gibiyim
İstanbul kocaman önümde
Ben bir nokta gibiyim

Pierre Loti'deyim 
Bir şiirde gibiyim
Kuşlar uçuşuyor etrafımda
Ve ben, beyazdan bir tüy gibiyim

Pierre Loti'deyim 
Kalabalıklar içindeyim
Hava sıcak, sımsıcak
Mezarlıklar gölgesindeyim

Pierre Loti'deyim 
Bir yanım kara
Bir yanım beyaz
Tutulmuş bir yanım
Bir yanımsa tutsak
Sen söyle Pierre Loti
Kim bu etrafımı dolduran
Bir yığın korkak?

Pierre Loti'deyim 
Ne Haliç'i anlayabilir bu kalabalık
Ne beni
Adresim belli ama
Yine de çıkmaz sokakta gibiyim.

Pierre Loti'deyim
Sesin yaklaşıyor kulaklarıma
Gözlerine dolar gibiyim
Ağır ağır yaklaşıyorsun
Artık sendeyim,
O resimde bir darbeyim.


Cemile SÖNMEZ




6 Mayıs 2012
15:00

3 yorum:

  1. Türker Selçuk07 Mayıs, 2012 00:08

    Çok iyi

    YanıtlaSil
  2. Şiir neden ortaya çıkıyor. Herkesin gözü var. Ama herkes gözü ile görmüyor. Düşünce, ruh,duyarlılık, dünya görüşü olaylara bakışımızı ve görüşümüzü etkiliyor.

    YanıtlaSil
  3. Herkesin kendince bir dünyası, dünya görüşü var. Hepsine saygı duyuyorum tabii. Bu da benim dünyam. :)

    YanıtlaSil