22 Şubat 2013 Cuma

İbrahim Tenekeci Sözleri


  • Adına yoksulluk dediğimiz şey, yokluktan değil; çokluktan kaynaklanır. Hakkına razı olmayanların çokluğundan...
  • Yaşıyorum, beni meşgul etmeyin. Bu bir cümledir. Fakat isterse dize de olabilir,özlü sözde. İnsanda böyledir. Ne isterse olabilir. Hatta insan bile olabilir ...
  • Düşüyor içime dipsiz bir kova
    Yaşamak ne zor kalbi olana.
  • Elimdeki gülü kaldırıp mezarlıkta
    'sağlığınıza' dedim, 'hepinizin sağlığına'...
  • Taburcu oldu bugün, bir tabutun içinde.
    Dört adam, bir tabut; beşibiryerde ...
  • Su dökme arkamdan, ayrılık yeşermesin.
  • 'Kendine gel' diyorsun. Sana gelsem olmaz mı?‌
  • Evet, değişen fazla bir şey yok. Üzülmek, hâlâ hepimizin baba mesleği.
  • Allah'a bizleri ölümle tedavi ettiği için şükretmeliyiz. Yoksa hepimiz
hırs kanseri olurduk.
  • Yasin suresinin elli sekizinci ayetinde; “Onlara merhametli Rabbin söylediği selam vardır” buyruluyor. Ben, işte o selamın peşindeyim.
  • Dünya küçük demişlerdi, nerdesin
  • Kendimi de koysam ayağımın altına 
  • yine de yetişemiyorum ey aşk, 
  • omzunun hizasına.
    çünkü bende birikiyor her şeyin tortusu
    ve ayağını kaldırıyor dünya, konuşurken benimle.
    budanan oğullar gibiyim sessiz ve narin
    nereye konsam geri sayım başlıyor
    kurcalıyor beni bir çırağın elleri
    ah, unufak olsam ve desemki
    ağzın tat görmesin hayat
    kandırdın beni…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder